adelaide december 2013

• Hanny

Ik ben van plan mijn dochter te bezoeken rond kerst 2013 in Adelaide. Ze is nu aan het backpacken. Nu is het kort dag en eigenlijk wil ik niet alles al van te voren reserveren, van een hotel, camping etc. We zijn ooit naar Perth geweest rond de kerst en daar moesten we alles van te voren vast leggen. Hoe is dat in Adelaide? We willen een kleine 2 weken rondtoeren rondom Adelaide. Met als hoofddoel voor mijn dochter een toer Mcclauds daughters (tv serie)!

• WillV

Hallo,

Het is inderdaad kort dag. Rond de feestdagen boeken veel mensen uit de outback hotels in Adelaide om er de gezellige drukte te ondergaan. Met de Kerst is ook op de campings hoogseizoen. Veel campings rond de toeristische plaatsen langs de kust en de rivier de Murray zijn dan al volgeboekt. Dus als ik u was zou ik maar wat gaan plannen en reserveren. Nu is het wel zo dat een vliegende kraai, ook in Australie, wel wat vindt maar dan kun je ook niet al te veel eisen stellen en je hoort wel eens “sorry volgeboekt”. Ik ga dit jaar maar in maart, dan is het weer lekker rustig op de campings en de ergste hitte is dan voorbij. Veel plezier toegewenst.