tasmanie, omgeving melbourne of Sydney

• han biemans

Hallo,

wij willen graag een rondreis gaan maken van 4 weken. Wij willen graag 2 weken naar Tasmanie. Nu willen wij graag Tasmanie combineren met 2 weken omgeving Melbourne of Sydney.

Heeft iemand suggusties voor omgeving Melbourne (uiteraard de great ocean road) of Sydney.

Wij houden van wandelen / natuur.

Alvast bedankt voor de moeite.

Han & Monique

• Margreet

Hallo Han &Monique,

Je kunt wel vier weken zoet zijn op Tasmanie, Wij hadden nog niet alles bekeken na vier weken.

Er bestaat een folder met “short walks Tasmanie”. Uiteraard is er ook de meerdaagse voettocht door het Cradle Mountain NP.

Een mogelijk NP om in te wandelen zouden de Grampians kunnen zijn.

De route kan dan zijn: Melbourne - Great Ocean Road - The Grampians - Melbourne.

Maar daar kunnen wij pas volgend jaar uit ervaring over vertellen.

Succes met het uitzoeken.

Margreet.

• -+Henk+-

Als je vier weken hebt is twee weken voor Tasmania wel een beetje veel. In een week kun je een goede indruk krijgen van dit eiland (ongeveer net zo groot als Nederland). Dan heb je nog drie weken voor Melbourne en Sydney.

Melbourne, Great Ocean Road, Ballarat en dan naar Sydney via de kust.

• Marcel

Han,

Als je van wandelen (en natuur) houdt is Tasmanië een top eiland! Met 1 week doe je jezelf dan in mijn ogen tekort. (Ben er zelf 12 dagen geweest). Wat mijn vrouw en ik ook een leuke omgeving vonden om te wandelen was in de omgeving van Bright, leuke plaats midden in de australian alps, en in Wilson Promontory Np.

Veel plezier alvast met het plannen van je reis!

Groet,

Marcel