Het kopen en drinken van wijn en bier in NT en WA

• Ineke

Volgend jaar zomer gaan we een rondreis maken door het noorden van Australië. Tijdens deze reis komen we alleen in de steden Darwin, Pine Creek, Katherine, Kununurra, Fitzroy crossing en Halls Creek, maar we kamperen liefst zo ver mogelijk van deze steden vandaan ergens rustig in de bush.

Aangezien we het wel fijn vinden de dag te eindigen met een glas wijn of bier hebben we een luxe probleem.

Het is mij na het raadplegen van de nodige tips en reisverslagen nog niet geheel duidelijk. Vandaar hierbij een aantal vragen. Ik hoor graag jullie reacties en ervaringen.

NT:

• Wat zijn de officiële tijden waarop je alcohol (wijn en bier met een percentage van meer dan 3,5%) kunt kopen in NT (Darwin, Pine Creek en Katherine) (voor 10 uur? na 14:15? of nog anders?)

• Heeft iemand ervaring met het kopen van alcohol (wijn of whiskey) op het vliegveld na aankomst?

WA:

• In Fitzroy crossing en Halls Creek kun je in het geheel geen alcohol kopen?

• Vanaf welk tijdstip kun je alcohol kopen in Kununurra? En is dat ook ergens op een officiële site terug te vinden?

Voor zowel NT als WA:

• Kun je slechts 2 liter wijn per persoon kopen? Is het wel mogelijk om per dag in meerdere winkels wijn te kopen?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Groet Ineke

www.neuteboomvisser.nl

• Peter W

>Heeft iemand ervaring met het kopen van alcohol (wijn of whiskey) op het vliegveld na aankomst?

Hebben we een keer gedaan omdat de prijzen in OZ debiel ziijn. We namen 2 Liter whiskey de man hebben mee. Je loopt het vliegtuig uiit via de TaxFreeShop: makkelijker kan het niet.

In alle plaatsen die je noemt is het kopen van alcohol bij de bottleshop niet moeilijk, wel duur. De prijzen zijn HOOG. Zelfs OZ wine is duurder in OZ dan in NL! De lokale gebruiken hebben we nooit begrepen. Soms mocht je (3Liter) pakken wijn niet kopen voor 17:00 en bij de volgden plaats om 8uur ‘s smorgens al. In een enkele plaats mocht je alleen maar alcohol kopen vanuit je auto, daarom stonden er veel taxi’s om de hoek te wachten.

Aangezien we meestal een doos “white” kopen (verrassend merkloos) weet ik zeker dat er nergens een limiet van 2L gold.

Wine? Duur maar prima verkrijgbaar. En je kurketrekker kan thuis blijven, alles (in de betaalbare sector) was schroefdop.