Ik wil volgend jaar gaan fietsen in australie van Sydney tot Perth.Nu heb ik een Koga Myata voor lange afstanden ,,8 a 9 jaar oud.
Heeft iemand tips of ervaring met zo, n fiets ,is hij daar geschikt voor ? Linda
Ik vind Australië een fietsonvriendelijk land getuige de vele negatieve reacties van automobilisten richting de fietsende medeweggebruiker die we in verschillende delen van het land hebben gezien. De Nullarbor Plain is al vreselijk lang rijden per auto dus per fiets…. Er zijn er die het doen maar wat mij nog bijstaat is dat als je zo'n fietser aanhoudt men heel graag praat en met beide handen het aangeboden eten en drinken aanpakt. Het lijkt me een eenzaam bestaan op de fiets daar op de enorm lange en uitgestrekte Nullarbor Plain. Vergeet a.u.b. ook niet dat het gevaarlijk rijden is met de roadtrains, vooral de zuiging van deze trucks is gevaarlijk. Een aanrader is om het boek van Roff Smith te lezen genaamd ‘Koud bier en krokodillen’. Een indrukwekkend boek die af en toe ook de totaal andere kant van Oz laat zien.
Ik woon in Oz en heb hier veel gefietst (alleen geen echte lange afstanden). Het is inderdaad een fiets onvriendelijk land en zeker op de lange rechte wegen door de woestijn moet je goed uitkijken dat je niet van de weg gedrukt wordt door de road trains.
Het problem met de Nullabor (het woestijn stuk tussen Port Augusta en tot kort voor Perth is dat de afstanden tussen dorpen of road houses zo lang zijn dat je dat niet in een dag kunt fietsen (150- 300 km soms). Ook kan de temperatuur (als in de zomer of laat voorjaar gaat) behoorlijk oplopen. Dat betekent dat je veel water bij je moet hebben….. Ik zie een hoop praktische problemen die je eerst zult moeten oplossen voor je er aan begint.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?