Beste Australiëkenners,
Nadat we in 2009 twee maanden door Australië hebben gereist, gaan we eind oktober opnieuw voor 5 weken deze kant op. Vanuit Melbourne willen we dan een rondje door de staat Victoria maken met een klein uitstapje naar NSW, om onze vrienden in Moama te gaan bezoeken. Onze globale route ziet er op dit moment als volgt uit:
Melbourne - Great Ocean Road - Grampians - Ballarat - Echuca / Moama - Beechworth - Bright - Paynesville of Lakes Entrance - Wilsons Promontory - Philip Island - Mornington Peninsula - Melbourne
Wij zijn vooral geïnteresseerd in de natuur, wandelen en het zien van wildlife. Maar daar tussendoor bezoeken we ook graag een keer een historisch interessante plek, een museum of gewoon een stad.
Waar ik nog over zit te twijfelen is Philip Island. Op zich lijkt het me best gaaf, om de pinguïns te zien. Aan de andere kant lijkt mij de penguin parade ook heel erg toeristisch en komend vanuit Wilsons Promontory NP weet ik niet, of we daar nog wel zin in zullen hebben. Daarom mijn vraag aan de mensen, die er geweest zijn: Is Philip Island wel de moeite waard en is er behalve de penguin parade ook nog wel iets anders te zien / doen daarzo?
Ik zag bovendien, dat je op Philip Island ook met een kleine groep en een ranger op pad kunt. Je ziet dan de pinguïns op een stukje strand, waar de toeristenmassa niet komt. Dat lijkt me wel leuk, maar het is ook nogal prijzig. Vandaar mijn vraag, of dit iemand van jullie al eens gedaan heeft en zo ja, of het die prijs wel waard was? Hopelijk kan mij hier iemand antwoord op geven. In elk geval alvast hartelijk dank voor alle reacties.