tom tom australie navigatie

  • R Leemstee

    Hallo

    Is er iemand die ons kan helpen ( ter overname) aan de officiele map australie tbv een Tom Tom Go .

    Wij gaan begin november naar Australie en om nou voor 5 weken zoiets aan te schaffen?

    Misschien heeft iemand dit al eerder gedaan en wil het verkopen aan ons.

    Of tegen betaling gebruiken?

    We horen het graag

    R Leemstee

  • -+Henk+-

    Volgens mij is het probleem dat TomTom kaarten - na aanschaf - maar op een apparaat “licensed” zijn zodat je ze niet zomaar op een andere TomTom kunt gebuiken.

    Als je daar een oplossing voor weet heb ik wel een up to date TomTom kaart van Australie die ik niet meer gebruik omdat mijn nieuwe auto inmiddels een ander GPS systeem heeft.

    Daar tegenover zou ik dan voor eind deze maand een up to date kaart van NL willen ruilen - vanwege mijn aanstaande bezoek aan het kikkerland (hoewel ik na 10 jaar nog steeds redelijk de weg weet daar - denk ik… :) )

  • Leemstee

    Henk .

    Ik heb op mijn pc de volledige tom tom 6.75 staan van nederland en gedeelte europa.recente versie

    Uiteraard mag je dat uitproberen of het werkt.

    Alleen hoe krijgen we het bij jou?

    Denk maar ff mee

  • jacob zwier

    Ik ben net terug van Australie…..heb daar een tomtom one gekocht omdat ik samen met mijn partner nogal problemen ondervond tijdens het kaartlezen. Het apparaatje is pas 4 weken oud. interesse? Bel dan eventjes 0655778566

  • E.J.Eweg

    Hallo

    Is er iemand die ons kan helpen ( ter overname) aan de officiele map australie tbv een Tom Tom Go .

    Wij gaan begin november naar Australie en om nou voor 5 weken zoiets aan te schaffen?

    Misschien heeft iemand dit al eerder gedaan en wil het verkopen aan ons.

    Of tegen betaling gebruiken?

    We horen het graag

    R Leemstee

    Hallo R,

    Als je heirin geslaagd bent neem ik deze graag van je over. ik vertrek nl 20 dec.

    Groet,

    Evert Jan

  • joop

    hoi ik heb wel een SD kaart voor nuvi 300

  • Peter W

    We zijn net terug van 6weken NSW en VIC en kochten net voor vertrek de TomTom kaart Australia zodat we thuis de route er al in konden doen. Wij reserveerden alle hotels vanuit huis. Bevindingen:

    1:de OZ kaart leek wel een Beta. Veel onzin adviezen en ghost-roads. We snappen dat niet alle nieuwe RondAbouts er in kunnen staan maar de juistheid was soms (te) ver onder de maat.

    2:Grootste verrassing: de GPS nauwkeurigheid was veelvuldig onder de maat waardoor TT maar aannam dat we ver van de route waren en begon vast met adviezen om weer terug op het juiste pad te komen. Die adviezen werden dan halverwege weer ingeslikt. Wij gebruiken ook een Qstarz GPS DataLogger waarmee we 's avonds de foti van Lat/Lon voorzien zodat je bijv. in Picasa ziet waar je de foto nam. Vooral handig in OZ! Nu zien we dat die positie veelvuldig redelijk fout is (vele honderden meters). Verklaart nerveuze TT gedrag. Hebben we nog niet elders meegemaakt.

    3.Dat leidde tot volgend gedrag: we reden wat we dachten dat juist was (stad in -en- stad uit, eigenlijk de enige keren dat een TT makkelijk was) en als na een minuut de TT nog aangaf dat we fout zaten? Dan keerden we om. Maar meestal zaten we goed en waren de rij adviezen onzinnig. Maar de zon die naar het Noorden klimt, blijft voor ons verwarrend.

  • paul

    Wij hebben een complete tomtom van australie,

    hebben hem zelf gebruikt in oktober/november 2009

    werkt prima, je kunt het zo overkopen!!

  • karin

    Paul,ik wil die tomtom wel,wat moet die kosten??

    karin

  • Jeroen

    Je kunt ook even een grote discounter binnenlopen bij aankomst en een systeempje kopen, wij hadden een Navman bij de auto zitten maar deze ging in de laatste twee maanden stuk. Nieuwe gekocht voor rond de $100,-. Weet je iig zeker dat het werkt.