Hallo Tineke,
Dat is inderdaad een groot dilemma.
Maar jullie hebben nog tijd genoeg om samen tot een beslissing te komen.
Mochten jullie besluiten om georganiseerd te gaan, zulk soort camperreizen worden o.a. aangeboden door Wereld Contact
En daarvan is mij bekend dat er reisbegeleiders zijn die eerst zelf terrein gaan verkennen. Je hebt dan ook alle zekerheid dat je plekje op de camping al gereserveerd is, maar je zit vast aan het schema van de groep. En dan heb je de kans dat je verder moet terwijl jullie eigenlijk nog niet uitgekeken zijn. Bovendien ligt ook de keuze voor de camper dan vast, voor zover ik weet. Wel allemaal van dezelfde verhuurder. Maar mocht er wat gebeuren je bent dan verzekerd van de hulp en steun van de begeleiders.
En ‘s avonds vind je altijd Nederlanders om ervaringen mee uit te wisselen en foto’s te bekijken. Erg prettig als je niet zo best uit je Engels kan komen.
Wij zijn twee maal in die omgeving geweest en beide keren op eigen houtje.
Er is genoeg op het internet te vinden wat er onderweg allemaal te zien en te doen is, bovendien staan er prikborders klaar om je te helpen met vragen.
Je weet, er bestaan geen gekke vragen, alleen gekke antwoorden.
Eigenlijk is het van meer belang om uit te zoeken welke periode jullie kunnen, wat willen jullie, door de Kimberley heen of daar omheen, dat houdt in 4WD of 2WD.
Aan 4WD hangt een hoger prijskaartje, maar onze voorkeur ging uit naar 4WD.
Het prettigst rijden is van noord naar zuid i.v.m. de stand van de zon. Die staat om 12.00 uur in het noorden dus je hebt hem dan meestal achter in de camper i.p.v. pal op je motorkap/voorruit.
Vanwege de temperatuur is de maand september erg prettig, de warmte en vochtigheid in Darwin is dan nog net te doen en eind september begin oktober begint in de wijde omgeving van Perth het wilde bloemen seizoen. Tenminste volgens de normale kalender.
Je merkt, ik ga er automatisch vanuit dat het een trip van Darwin naar Perth betreft, maar jullie kunnen natuurlijk ook in Perth beginnen en eindigen.
Mocht je er behoefte aan hebben aan sneller en directer gegevens uitwisselen dan kan je je emailadres in mijn box achterlaten, als je op mijn naam met streepje klikt kom je automatisch bij de privéberichten.
Groeten,
Margreet.