west australie

• Diana Bloemen

Hoi Tineke,

Als ik bij jouw vraagstelling lees dat je 4 weken de tijd hebt, zou ik niet teveel hooi op de vork nemen. Ik snap het gevoel helemaal; ook wij wilden bij onze eerste trip naar Australië het liefste het hele land in een keer zien, maar daar krijg je spijt van. De afstanden zijn er te groot voor (zeker in WA) en je komt met een kater naar huis omdat je teveel hebt willen zien in te weinig tijd. En dat is zonde; niet alleen van je vakantie, maar ook van de centen. De route zoals ik ze aangaf doen wij in 5 weken en dat is echt niet teveel tijd; we zitten gemiddeld 2-3 dagen op elke plek, op enkele uitzonderingen na. Nambung bv maar 1 overnachting, Wave Rock 1 overnachting….dat soort dingen. En op het einde in Freo blijven we wat langer om bij te komen…..

• Sylvia

Hoi Diana,

Natuurlijk wil ik je helpen.

Altijd leuk zoiets, wat wil je weten? En waar gaat je belangstelling naar uit.

Wij hebben een kort reisverslag liggen van waar we ongeveer geweest zijn.

Laat maar even weten waar je belangstelling naar uitgaat.

Misschien dat we privé kunnen mailen.

Hoor het wel van je.

Groetjes Sylvia

• Benkarolien

Hallo allemaal

Wij hebben de door jullie genoemde reis vorig jaar zomer gemaakt.

Wij zijn gestart in Perth, zijn zuidwaarts gereden naar WaveRock en toen terug via Perth doorgereden helemaal naar Broome.

We zijn door heel Australië gereisd maar vonden Western Australia toch wel heel erg speciaal!

Als je het leuk vindt kun je de verhalen/foto's bekijken op onze website (www.landegge.wanamove.nl).

WaveRock en Nambung zou ik inderdaad maar 1 nacht blijven. Wave Rock ligt pal naast de camping en de wandeling er langs/overheen duurt maar een paar uur. Evt kun je nog doorrijden naar nog een grote rots iets verderop (Weet de naam niet maar kun je navragen bij de receptie) met rotstekeningen van de Aboriginals. De afstanden in WA zijn groot maar goed te doen want je komt zowat geen verkeer tegen (af en toe een verdwaalde grey nomad).

Wat wij ook erg leuk vonden was de camping in Monkey Mia. Wij hadden daar een strandplek met de camper geboekt (van te voren vastleggen want deze zijn erg gewild). Aan het strand (dus 10 meter) verderop zwommen de dolfijnen langs! Geweldig!!!!

Ik kan wel blijven vertellen want er is zoveel leuks! Als je nog vragen hebt…mail ze gerust

Groetjes

Karolien

• Diana Bloemen

Hoi Sylvia,

bedankt voor jouw reactie. Ik kan jou echter geen privébericht sturen, daar jouw naam niet onderstreept is. Hierdoor krijg ik ook geen melding dat ik jou een privéberichtje kan sturen, terwijl ik dat bij de anderen wel kan. (Ben niet zo technisch als het om dit soort dingen gaat, dus excuses voor de knullige uitleg….. :D ) Mogelijk dat jij mij wel een berichtje kunt sturen en jouw e-mailadres kunt doorgeven?

• Sylvia

Hoi Diana,

Heb je 2 weken geleden prive-bericht gestuurd, heb je dit wel ontvangen?

Sylvia

• brigitte

Hoi Tineke, ik ben in het westen geweest, heel mooi, maar zeker hoef je daar geen georganiseerde reis te doen.

het mooiste wat ik heb meegemaakt was het spontane.

heb je al n lonely planet??

ik ben daar in gaan lezen en kwam allerlei leuke dingen tegen.

tntmagazine.com ook leuk staat enorm veel in.