Prijzen WA

• Rolf Krüger

Alles al getest want wij zijn bierliefhebbers. Je hebt inderdaad bieren van 5% maar die kosten $50- tot $70,- Mijn motto is: het leven is te kort om pils te drinken. Waarom pils als er ook lekker bier is? Helaas moet je daar in Oz heel erg lang lang naar zoeken. Ze hebben soms bieren van ruim 7% maar daar betaal je dan ook de hoofdprijs voor. Kan me er iets bij voorstellen: de combi van zwaar bier, Angelsaksisch binge drinking en tropische hitte zou ook niet echt lekker samen gaan. We hebben af en toe een sixpack van diverse microbreweries gekocht maar daar betaal je dan ook minimaal $17,- voor, dus zorgvuldig proeven :-)

Dat van die verschillende tijden met verschillende percentages alcohol is mij inderdaad bekend want dat hebben we ook aan de groep laten zien als voorbeeld hoe dat in OZ gereguleerd is om de aboriginals enigzins tegen zichzelf te beschermen…

• Ursula

Sorry Leon, ik bedoel 100 euro voor 2 personen voor alles de hele dag. Dus openbaar vervoer, eten, drinken, musea etc.

• Rick

Ik vond vooral de simpele sandwhiches tussendoor vrij prijzig. Kon ik in NL nog een eenvoudig broodje gezond of een tosi krijgen tussen de 2.50 en 3.50. Zit je hier toch al snel aan de 8 - 10 dollar.

Boodschappen lijken normaal.

Benzine spotgoedkoop op 1 euro per liter. Let er wel goed op, op welke dag je tankt. Een dag later kan de benzineprijs zo maar 15 cent hoger zijn!!

• Rick

P.s. houdt aanbiedingen in de gaten! Een oud collega van mij is 6 weken op vakantie hier. Haar ticket kostte 1050 euro p.p. (retour) met Cathay.

Zelf zijn wij met singapore hierheen gekomen. Was 1100 voor 2 personen (enkeltjes)

• Peter W

Prijzen? Terug van 2 maanden Oost-OZ mid october 2012 tot mid december en vergeleken met andere recente reizen (als pensionada heb je het maar druk). Wij doen altijd hetzelfde: zo kort mogelijk vliegen (maar de tickets zijn NIET inbegrepen in onderstaande kosten), auto huren en slapen in motels. Eten dus buiten de deur maar met zoveel van huis raak je uitgegeten en houden we het vaak simpel. Kosten zijn dus gehele vakantie kosten, excl tickets, gedeeld door aantal dagen.

2006 USA-mid €198 (rondje Colorado)

2006 OZ-East €152

2007 USA-SE €134 (rondje Atlanta)

2007 OZ-West €215

2008 USA-West €162

2008 Java+Bali €123

2009 USA-mid N. €145 (rondje Detroit) maar we zaten ook weken in het Oosten: IAD>NYC ad €210

2009 OZ-SE €176 (VIC & NSW++)

2010 Canada (NewFoundland & Labrador++) €240 (incl 3 x ferry)

2011 USA-South €158

2012 Thailand-NorthEast €129

2012 USA <> Alaska via Canada €200

2012 OZ-East €245

We zouden nog wel OZ-West voor een 2e keer willen doen MAAR voor dit prijspeil en de matige accomodatie gaan we ons vakantiegeld maar elders uitgeven. Uiteraard beginnen we 2013 weer in Thailand (NW) en de zomer wordt USA-NW. Op de vakantiebeurs hebben we geinformeerd naar authuur in Java,Indonesia en India (rijbewijs zou niet geldig zijn) Zonder chauffeur en dat lukt ons niet (wij huren alleen bij Hertz, Avis etc).

Die oude Engelse kolonies prijzen zich de markt uit